Wpływ witaminy E i beta-karotenu na zachorowalność na raka płuc i inne nowotwory u mężczyzn palących cd

Informacje na temat zachorowalności niezwiązanej z rakiem zostały również uzyskane z Fińskiego Krajowego Rejestru Spadek Szpitala. Zgony (n = 3570) zostały zidentyfikowane w National Death Registry, filii Statistics Finland. Przyczyna śmierci została zakodowana przez wyszkolonych nosologów używających Międzynarodowej Klasyfikacji Chorób, dziewiąta rewizja (ICD-9) i przejrzana w ośrodku koordynującym badania; akt zgonu nie był dostępny dla czterech uczestników. W 91 procentach wszystkich zgonów, przyczynę oparto na wynikach autopsji (54 procent), diagnozie w szpitalu lub obu. Komitet monitorujący dane i bezpieczeństwo był dwa razy w roku przeprowadzany w celu oceny jego postępów i uczciwości oraz oceny niezaślepionych danych istotnych dla bezpieczeństwa i skuteczności.
Analiza statystyczna
Analizy wyników prób skupiały się na oszacowaniu ogólnego wpływu dwóch suplementów na występowanie raka i na śmiertelność z powodu raka lub innych przyczyn. Analizy oparto na zasadzie zamiaru leczenia; to znaczy, kontynuacja i ustalenie przypadku trwają niezależnie od tego, czy uczestnicy kontynuowali badanie. Testowaliśmy interakcję między efektami alfa-tokoferolu i beta-karotenu za pomocą modelu proporcjonalnych zagrożeń8.
Wykresy skumulowanej częstości Kaplana-Meiera i dwustronne nominalne wartości P uzyskane z nieważonej statystyki rangowania log8 przedstawiono dla każdej interwencji osobno: alfa-tokoferol w porównaniu z brakiem alfa-tokoferolu i beta-karotenu w porównaniu z brakiem beta-karotenu. Efekt interwencji wyrażono jako procentową zmianę częstości występowania punktu końcowego i 95-procentowego przedziału ufności. Obliczenia przedziałów ufności oparto na rozkładzie dwumianowym, uzyskanym z warunkowania liczby przypadków i dopasowania prawdopodobieństw dla liczby osób-lat obserwacji w dwóch grupach porównawczych8,9.
Wstępne dane na temat nowotworów innych niż rak płuca przedstawiono w postaci liczby i częstości występowania według grupy interwencyjnej. Dwa lub więcej z pięciu pierwotnych nowotworów u jednego uczestnika były liczone jako oddzielne przypadki w każdej kategorii, ale zostały policzone tylko raz w każdej kategorii (nawet w kategorii inne nowotwory ). Tak więc liczba nowotworów nie wyklucza się wzajemnie. Przypadki raka in situ płuc (n = 6) i raka podstawnokomórkowego skóry (n = 217) zostały wyłączone z analizy. Specyficzne dla przypadku dane na temat zgonów przedstawiono w postaci liczby zliczeń i śmiertelności we wzajemnie wykluczających się kategoriach przyczyn zgonów według grupy interwencyjnej. Kategorie są oparte na następujących kodeksach ICD-9: rak (140 do 208), choroba niedokrwienna serca (410 do 414), udar krwotoczny (430 do 432), udar niedokrwienny (433 do 436 i 438), inna choroba sercowo-naczyniowa ( Od 390 do 405, od 415 do 429, 437 i od 440 do 459), urazy i wypadki (od 800 do 999) oraz z innych przyczyn (od 001 do 139, od 210 do 389 i od 460 do 799). Jedynie przypadki, w których rak był podstawową przyczyną zgonu, zaliczano do zgonów z powodu raka.
Charakterystyka uczestników
Tabela 1
[hasła pokrewne: endarterektomia, ceftriakson, implant zęba cena warszawa ]