Radykalna prostatektomia a obserwacja w przypadku miejscowego raka prostaty AD 9

Najczęstszym powikłaniem jest infekcja ran u 4,3% mężczyzn=. Powikłania występujące u ponad 2% mężczyzn obejmowały zakażenie układu moczowego, naprawę chirurgiczną, krwawienie wymagające transfuzji i cewnikowanie dróg moczowych ponad 30 dni po operacji. Po 2 latach od pacjentów zgłaszających nietrzymanie moczu i zaburzenia erekcji, ale nie dysfunkcje jelit, były znacznie częstsze wśród mężczyzn, którzy zostali losowo przydzieleni do radykalnej prostatektomii niż wśród losowo przydzielonych do obserwacji (Tabela 2). Dyskusja
Wśród mężczyzn z klinicznie umiejscowionym rakiem gruczołu krokowego, którzy zostali zdiagnozowani po testach PSA, nasze badanie wykazało, że radykalna prostatektomia nie zmniejszyła umieralności z powodu wszystkich przyczyn ani raka prostaty, w porównaniu z obserwacją, przez co najmniej 12 lat obserwacji. . Przedział ufności dla wielkości efektu wskazywał, że operacja nie zmniejszyła całkowitej śmiertelności o więcej niż 10% i mogła spowodować wzrost śmiertelności nawet o 4%. Różnice w śmiertelności z jakiejkolwiek przyczyny zmniejszyły się z czasem, co sugeruje, że dłuższy okres obserwacji nie zmieniłby tych wyników. Tylko 10% pacjentów było w wieku poniżej 60 lat. Dłuższa obserwacja może być ważna dla mniejszości mężczyzn z rakiem prostaty, którzy byli młodsi niż 60 lat. Jednak nieistotna różnica między grupami w śmiertelności z powodu raka gruczołu krokowego i znaczące zmniejszenie o 6% przerzutów do kości po radykalnej prostatektomii pozostały dość stałe po 8 latach. Nasze odkrycia uzupełniają dowody potwierdzające obserwację i prawdopodobnie aktywny nadzór u większości mężczyzn, u których rozpoznano zlokalizowany rak prostaty, szczególnie u pacjentów z niską wartością PSA lub chorobą niskiego ryzyka.2,3,6,8,15-24
Śmierć z powodu raka prostaty lub leczenia wystąpiła sporadycznie, u 7,1% pacjentów. Wszelkie różnice w umieralności z powodu raka gruczołu krokowego pomiędzy operacją a obserwacją wystąpiły przede wszystkim u mężczyzn, których śmierć została oceniona prawdopodobnie na skutek raka prostaty lub leczenia. Wśród mężczyzn, których śmierć została uznana za definitywnie z powodu raka prostaty lub leczenia, nie stwierdziliśmy prawie żadnej różnicy między operacją a obserwacją. Różnice między grupami w czasie zgonu z powodu raka prostaty lub leczenia nie wyjaśniały różnic w umieralności ogólnej w całej kohorcie lub podgrupach. Wyniki te podkreślają ograniczenia stosowania śmiertelności z powodu raka gruczołu krokowego jako wyniku, nawet przy użyciu komitetów orzekających, których członkowie nie znają zadań leczenia i przestrzegają standardowych protokołów.25-27
Wpływ radykalnej prostatektomii na śmiertelność nie różnił się w zależności od wieku, rasy, zgłaszanego stanu sprawności lub współistniejących stanów, ale nasze odkrycia sugerują, że może się różnić w zależności od wartości PSA i potencjalnie ryzyka nowotworu
[więcej w: pomoc psychologiczna, psychoterapia wrocław, psychoterapeuta warszawa ]

Powiązane tematy z artykułem: pomoc psychologiczna psychoterapeuta warszawa psychoterapia wrocław