Pertuzumab z trastuzumabem i docetaksel w leczeniu przerzutowego raka piersi AD 9

Zdarzenia niepożądane (każdy stopień) biegunki, wysypki, stanu zapalnego błony śluzowej, neutropenii z gorączką i suchej skóry zgłaszano częściej w grupie leczonej pertuzumabem niż w grupie kontrolnej. Zdarzenia miały głównie stopień 1. lub 2. i występowały w okresie jednoczesnego podawania docetakselu. Stopnia 3 i wyższa neutropenia z gorączką oraz biegunka były również zwiększone w grupie pertuzumabu. Podstawowa przyczyna obserwowanej klinicznej korzyści pertuzumabu prawdopodobnie będzie związana z biologiczną charakterystyką rodziny HER obejmujących transbłonowe receptory kinazy tyrozynowej, która składa się z czterech blisko spokrewnionych członków: receptor naskórkowego czynnika wzrostu (EGFR, HER1), HER2 , HER3 i HER4. Każdy receptor składa się z zewnątrzkomórkowej domeny, w której występuje wiązanie liganda, oraz domeny wewnątrzkomórkowej z aktywnością kinazy tyrozynowej. HER2 nie ma ligandu, a HER3 nie wykazuje aktywności kinazy tyrozynowej. 16 Dimeryzacja receptora jest zasadniczym wymogiem dla funkcji HER i może zachodzić między dwoma różnymi członami HER (heterodimeryzacja) lub między dwiema cząsteczkami tego samego receptora (homodimeryzacja). W przypadku dimeryzacji receptora, transaktywacja domen kinazy tyrozynowej fragmentu dimeru następuje, gdy każdy receptor fosforyluje swojego partnera. Chociaż istnieje wiele kompleksów homomerycznych i heteromerycznych, heterodimer HER2-HER3 jest uważany za najsilniejszą parę sygnalizacyjną, 15 proliferację komórek napędowych w raku HER2-dodatnim.16,24 Przy wiązaniu ligandu z HER3, dimeryzacji HER2 z HER3 występuje, a HER2 transpfosforyluje HER3, powodując aktywację krytycznie ważnego szlaku 3-kinazy fosfoinozytiozyjnej.25. Pertuzumab zapobiega dimeryzacji HER2 iw konsekwencji hamuje sygnalizację HER2-HER3.
Nasze odkrycia sugerują, że celowanie w guzy HER2-dodatnie dwoma przeciwciałami monoklonalnymi anty-HER2, które mają komplementarne mechanizmy działania, skutkuje bardziej kompleksową blokadą HER2 i podkreśla kliniczne znaczenie zapobiegania zależnemu od ligandu powstawaniu dimerów HER2 w celu wyciszenia HER2. [27] Chociaż liczba pacjentów, którzy otrzymali wcześniej chemioterapię adiuwantową lub neoadiuwantową z trastuzumabem była niewielka, korzyść z przeżycia wolnego od progresji dla pertuzumabu i trastuzumabu i leczenia docetakselem była u tych pacjentów (współczynnik ryzyka 0,62). był podobny do korzyści obserwowanej u pacjentów, którzy otrzymywali wcześniej chemioterapię adiuwantową lub neoadiuwantową bez trastuzumabu (współczynnik ryzyka 0,60). Wreszcie, nasze odkrycia sugerują, że uzasadnione jest badanie pertuzumabu i trastuzumabu we wcześniejszych stadiach choroby. Rozpoczęto badanie terapii uzupełniającej u pacjentów z nowo rozpoznanym rakiem sutka HER2-dodatnim (adiuwant Pertuzumab i Herceptin w terapii początkowej w raku piersi [APHINITY], NCT01358877).
[przypisy: ginekologia estetyczna poznań, stenty powikłania, badania prenatalne warszawa ]

Powiązane tematy z artykułem: badania prenatalne warszawa ginekologia estetyczna poznań stenty powikłania