Bezlotoksumab w zapobieganiu nawracającym zakażeniom Clostridium difficile ad 9

Najczęstsze śmiertelne zdarzenia niepożądane dotyczyły zakażeń i inwazji, które wystąpiły u 11 uczestników (1%) w grupie Actoxumab-bezlotoksumab, 11 uczestników (1%) w grupie bezlotoksumabu, 11 (5%) uczestników grupy Actoxumab i 25 uczestników (3%) w grupie placebo; kolejnym najczęstszym typem śmiertelnego zdarzenia niepożądanego były zaburzenia serca, które wystąpiły odpowiednio u 8 (1%), 14 (2%), 2 (1%) i 12 (2%) uczestników (Tabela S11 w dodatkowym dodatku ). Po leczeniu bezlotokumabem lub actoxumab-bezlotoksumabem nie wykryto żadnych wiążących ani neutralizujących przeciwciał przeciw bezlipoksumabowi (patrz Dodatek Aneks). Dyskusja
Wyniki MODIFY I i MODIFY II, oddzielnie i łącznie, pokazują, że wśród pacjentów otrzymujących antybiotykoterapię standardową w pierwotnej lub nawracającej infekcji C. difficile, bezlotoksumab był związany ze znacznie mniejszą częstością nawracających infekcji niż placebo. Zarówno częstość nawracających infekcji, jak i bezwzględne różnice w częstości nawrotów infekcji wśród badanych grup były zgodne między dwoma badaniami. Bezlotoksumab wiązał się z częstością nawracającej infekcji, która była o 38% (10 punktów procentowych) niższa niż w przypadku samej terapii standardowej. Actoxumab nie był skuteczny, gdy podawano go osobno i nie zapewniał żadnych dodatkowych korzyści, gdy podawano go bezlotoksumabem. Obserwacje te są zgodne z dowodami wskazującymi na to, że toksyna B jest główną determinantą wirulencji w nawracającym zakażeniu C. difficile u ludzi, 10-13, ale nie wykluczają one możliwości, że toksyna A jest również czynnikiem przyczyniającym się i że przeciwciała przeciwko toksynie A są chronione przed ludzkimi chorobami, co sugerują dane seroepidemiologiczne.14,15
Wpływ bezlotoksumabu na zapobieganie nawracającym zakażeniom C. difficile utrzymywał się przez 12 tygodni. Zauważamy, że 29% nawracających infekcji wystąpiło poza konwencjonalnym 4-tygodniowym okresem oceny skuteczności leczenia. Liczba potrzebna do leczenia, aby zapobiec jednemu epizodowi nawracającej infekcji C. difficile wyniosła 10; u 6 osób w wieku 65 lat i starszych oraz u osób z wcześniejszym zakażeniem C. difficile.
Nasze badania obejmowały znaczny odsetek uczestników (77%), którzy mieli jeden lub więcej czynników ryzyka nawracającej infekcji C. difficile lub niekorzystnych wyników związanych z zakażeniem C. difficile; bezlotoksumab był konsekwentnie związany z odsetkiem nawracających infekcji, które były niższe niż te związane z placebo w tych podgrupach. W największej podgrupie (osoby w wieku .65 lat) bezlotoksumab wiązał się z częstością nawracających infekcji o 51% niższą niż w przypadku placebo. Wśród uczestników zakażonych szczepem 027 okazało się, że actoxumab-bezlotoksumab ma większy efekt terapeutyczny niż sam bezlotoksumab. Jednak biorąc pod uwagę stosunkowo niewielką liczbę uczestników, nie jest jasne, czy ta różnica wynikała z prawdziwej przewagi actoxumab-bezlotoksumabu nad samym bezlotoksumabem.
Pojedyncza dożylna dawka bezlotoksumabu w dawce 10 mg na kilogram, podawana osobno lub w skojarzeniu z actoxumabem, miała ogólnie korzystny profil bezpieczeństwa u dorosłych otrzymujących antybiotykoterapię standardową opieką
[patrz też: endarterektomia, stopa plasko koslawa, badania prenatalne warszawa ]

Powiązane tematy z artykułem: badania prenatalne warszawa endarterektomia stopa plasko koslawa