Bezlotoksumab w zapobieganiu nawracającym zakażeniom Clostridium difficile ad 7

Dane od uczestników, którzy nie mieli wstępnego klinicznego wyleczenia, zostały poddane prawidłowemu ocenzurowaniu w dniu (dzień infuzji). Dane od uczestników, którzy ukończyli 12-tygodniowy okres badania bez udokumentowanej nawracającej infekcji, zostały poddane cenzurze w dniu ostatniego ukończonego liczenia stolca. W przypadku uczestników, którzy przerwali leczenie przed nawracającą infekcją, czas do zdarzenia został uznany za prawidłowo wyceniony w dniu ostatniego zapisu stolca. Wstawka pokazuje te same dane na rozszerzonej osi y. Rozkład czasu na nawracające zakażenie według grupy badanej przedstawiono na rycinie 2. Większość nawrotów (71%) wystąpiła w ciągu 4 tygodni po wlewie do badań. Różnice w częstości nawracających infekcji pomiędzy dwoma schematami leczenia obejmującymi bezlotoksumab i placebo były widoczne już po 2 tygodniach od wlewu i utrzymywały się do 12. tygodnia. Absolutne różnice w częstości występowania nawrotów zakażenia Kaplan-Meier między grupą bezlotoksumabu i placebo grupa wyniosła 12 punktów procentowych w tygodniu 4, 12 punktów procentowych w tygodniu 8 i 13 punktów procentowych w tygodniu 12; odpowiadające różnice między grupą stosującą actoxumab-bezlotoksumab i grupą placebo wynosiły 11, 12 i 13 punktów procentowych.
Rycina 3. Ryc. 3. Nawrót zakażenia C. difficile według podgrupy. Przedstawione wyniki dotyczą nawrotu zakażenia C. difficile (CDI) w zmodyfikowanej populacji, która miała zamiar leczenia, z danymi zebranymi z dwóch prób. Panel A pokazuje wyniki podgrup dla bezlotoksumabu w porównaniu z placebo; Panel B pokazuje wyniki podgrup dla actoxumab-bezlotoksumab versus placebo. Całkowite różnice pomiędzy częstościami (wyrażonymi w punktach procentowych) i 95% przedziałami ufności dla aktywnego leczenia w porównaniu z placebo zostały obliczone metodą Miettinena i Nurminena bez stratyfikacji. Wynik na skali Zar wynosi od do 8 i opiera się na następujących czynnikach: wiek wyższy niż 60 lat (1 punkt), temperatura ciała wyższa niż 38,3 ° C (1 0 ° F) (1 punkt), poziom albuminy niższy niż 2,5 g na decylitr (1 punkt), obwodowa liczba białych krwinek większa niż 15 000 na milimetr sześcienny w ciągu 48 godzin (1 punkt), endoskopowe objawy rzekomobłoniastego zapalenia jelita grubego (2 punkty) i leczenie na oddziale intensywnej terapii (2 punkty).
We wszystkich podgrupach pacjentów, u których występowało wysokie ryzyko nawrotu zakażenia C. difficile lub działań niepożądanych związanych z zakażeniem C. difficile, częstość nawrotów infekcji była niższa w grupie bezlotoksumabu i grupie przyjmującej actoxumab-bezlotoksumab niż w grupie placebo. zarówno w zbiorczym zbiorze danych (rysunek 3), jak iw poszczególnych próbach (rys. S3 i S4 w dodatkowym dodatku). Obserwowany wpływ na częstość nawracających infekcji był podobny w przypadku bezlotoksumabu i actoxumab-bezlotoksumab we wszystkich podgrupach, z wyjątkiem osób z infekcją wywołaną przez szczep C. difficile 027 i uczestników z zakażeniem spowodowanym szczepem 027, 078 lub 244. Wśród uczestników z jednym lub więcej czynników ryzyka (1964 z 2559, 77%), nawracające zakażenie wystąpiło u 17% uczestników (100 z 592) w grupie bezlotoksumabu, u 16% uczestników (99 z 606) w grupie actoxumab-bezlotoksumab, oraz u 30% uczestników (174 z 583) w grupie placebo (analiza post hoc)
[więcej w: stenty powikłania, borówki a karmienie piersią, badanie ige cena ]

Powiązane tematy z artykułem: badanie ige cena borówki a karmienie piersią stenty powikłania